Παρασύρσεις πεζών

Μια «αναπάντεχη» διαπίστωση και πληγή για τον Δήμο Θεσσαλονίκης

pezoiΌταν αναφερόμαστε στα τροχαία ατυχήματα το μυαλό των περισσοτέρων πηγαίνει σε αυτοκίνητα που συγκρούονται ή μηχανές με αυτοκίνητα κτλπ. Κάποιες πιο σπάνιες φορές τυχαίνει να ακούσουμε για παρασύρσεις πεζών και τότε ο νους μας πηγαίνει σε ασυνείδητους ‘’κακούς’’ οδηγούς που εγκλημάτησαν παρασέρνοντας αθώους περαστικούς.

Εδώ θα δειχθεί ότι τα παραπάνω αποτελούν ως επί το πλείστον πλάνη. Τα στοιχεία που θα παρατεθούν αμέσως παρακάτω θα μπορούσαν να αποκαλεστούν έως και τρομαχτικά. Στο Δήμο Θεσσαλονίκης λαμβάνει χώρα μία ‘’νοσηρή’’ κατάσταση για την οποία κανείς δεν μιλάει αλλά στην οποία οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης συμμετέχουν.

Πίνακας 1 : Παρασύρεις πεζών στο Δήμο Θεσσαλονίκης τα έτη 2010-2015

parasyrseis-pezon-2010-2015

Στη μεσαία στήλη βλέπουμε το σύνολο των περιπτώσεων παράσυρσης πεζων που είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο ή τον βαρύ τραυματισμό κάποιου περαστικού για τα έτη 2010-2015. Στη τελευταία στήλη βλέπουμε για τα ίδια έτη τις περιπτώσεις παράσυρσης πεζού όπου τουλάχιστον μία αιτία ήταν η ανεξέλεγκτη διάσχιση οδοστρώματος, δηλαδή πεζοί που διέσχιζαν τον δρόμο σε χώρους και χρόνους που δεν επιτρεπόταν. Είτε εκτός διαβάσεων, είτε ενώ είχαν κόκκινο φανάρι κτλπ. Το θέμα είναι ότι στις περισσότερες παρασύρσεις πεζών ευθύνονται οι πεζοί και πάνω σε αυτό πρέπει να προβληματιστεί η κοινωνία του Δήμου Θεσσαλονίκης ώστε να μπει τέλος σε αυτό το παράλογο αιματοκύλισμα.

Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα είναι οι αριθμοί του έτους 2015 όπου όλη τη χρονιά σημειώθηκαν στον Δήμο Θεσσαλονίκης 30 θανατηφόρα/βαριά τροχαία ατυχήματα και τα 13 από αυτά αφορούν παρασύρσεις πεζών, δηλαδή ποσοστό 43%, την ίδια ώρα που στο σύνολο της χώρας η ίδια αιτία τροχαίου ατυχήματος δεν ξεπερνάει το 15%. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι στις δεκατρείς αυτές περιπτώσεις ευθύνη φέρουν οι ίδιοι οι πεζοί!