Τροχαία ατυχήματα ανά χρονικά διαστήματα της ημέρας

oresΤροχαία ατυχήματα ανά χρονικά διαστήματα της ημέρας Τροχαία ατυχήματα ανά χρονικά διαστήματα της ημέρας Είναι αλήθεια ότι το κέντρο της Θεσσαλονίκης σφύζει από ζωή εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο. Τα πρωινά ο κόσμος πηγαίνει στις δουλειές του, σε δημόσιες υπηρεσίες, μια βόλτα για καφέ και φυσικά στα καταστήματα της αγοράς. Το μεσημέρι αντιστοίχως ο κόσμος επιστρέφει από την δουλειά του είτε από τη βόλτα του. Το απόγεμα θα επισκεφτεί κάποιον γιατρό και το βράδυ θα βγει για ένα ποτό.  Αυτή η κινητικότητα όμως ενέχει και κινδύνους γιατί όπου υπάρχουν οι προϋποθέσεις υπάρχουν και τροχαία ατυχήματα  Το ζητούμενο εδώ είναι ποιες ώρες της ημέρας γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα με σκοπό να κατανοήσουμε το υπόβαθρο αυτών και να προβούμε σε ενέργειες που θα είναι στοχευμένες και επικεντρωμένες στη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε για τα έτη 2010-2015 τους αριθμούς των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αλλά και αυτών που είχαν ως αποτέλεσμα βαριά τραυματίες στα χρονικά διαστήματα της ημέρας που αφορούν τις πρωινές ώρες(07.00-12.00), τις μεσημεριανές ώρες(12.00-18.00), τις απογευματινοβραδινές ώρες(18.00-24.00) και τις ώρες μετά τα μεσάνυχτα(00.00-07.00).

Πίνακας 1 : Τροχαία ατυχήματα σε τέσσερα χρονικά διαστήματα της ημέρας

troxaia-se-diastimata-tis-meras

Κοιτώντας τον παραπάνω πίνακα πιο προσεκτικά μπορούμε να αποφανθούμε για το ποιο απ’ τα επιλεγμένα χρονικά διαστήματα εμφανίζει τη μεγαλύτερη συχνότητα σε θανατηφόρα/σοβαρά τροχαία ατυχήματα την περίοδο 2010-2015.

Πίνακας 2 : Σύνολο θανατηφόρων/σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων για το 2010-2015 ανά χρονικά διαστήματα.

sinolo-troxaion
Εδώ μπορούμε να σταθούμε σε δύο παρατηρήσεις. Το χρονικό διάστημα με τα περισσότερα θανατηφόρα/σοβαρά τροχαία ατυχήματα είναι οριακά αυτό των απογεματόβραδων, κάτι όχι τόσο αναμενόμενο καθώς κανείς θα περίμενε να εμφανίζονται τα περισσότερα ατυχήματα τις ώρες αιχμής. Και έτσι φτάνουμε στη δεύτερη παρατήρηση που μπορεί να γίνει από τους παραπάνω αριθμούς και αφορά τον πολύ μεγάλο αριθμό των σοβαρών περιπτώσεων που λαμβάνει χώρα μετά τα μεσάνυχτα, ένα χρονικό διάστημα με εξαιρετικά μειωμένη κυκλοφορία οχημάτων που θα περίμενε κανείς να μην συμβάλει με τόσο σημαντικό ποσοστό στη συνολική εικόνα των τροχαίων ατυχημάτων στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Τα παραπάνω θα τα δούμε λίγο καλύτερα για την περίπτωση του 2015.

Σχήμα 1 : Θανατηφόρα και βαριά τροχαία ατυχήματα το 2015 σε τέσσερις χρονικές περιόδους της ημέρας

thanatifora-kai-varia-sti-mera

Βλέπουμε λοιπόν ότι πράγματι οι χρονικές περιόδους μες την μέρα με τη μεγαλύτερη συχνότητα θανατηφόρων/σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων είναι αυτή μεταξύ απογέματος και βραδιού (18.00-24.00) και αυτή μετά τα μεσάνυχτα μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες (00.00-07.00).